torsdag 3 januari 2008

Snö och Mirko

Tagna på sänghalmen :D

Ha ha, om fotot ovan. Vi hade stängt om oss och när jag öppnade dörren för att gå och hämta lite vatten så låg dessa två i Sveas korg och kollade båda upp på mig med skyldig min :D Ha ha, jag tror dom gosar när ingen ser på :D

Vi kände för ett tag sen att vi inte längre ville ha kvar Svea på dagis så vi sökte efter en dagmatte på blocket. På så sätt träffade vi Elin Haglund, som också har en schäfer (Mirko) och som faktiskt är från Söderhamn. Hon behöver hundvakt några kvällar i veckan och vi några dagar i veckan så det fungerar toppen. Mirko är verkligen en jättehärlig hund! Vi har tagit en del promenader tillsammans också, bla en idag ute vid Ågesta (bilder nedan). Så roligt att få nya hundkompisar.

Känns skönt att ha överlevt nyår också :D Svea bryr sig inte ett dugg om smällare, vilket är fantastiskt skönt, men mitt hjärta värker för alla skotträdda hundar där ute. Det är verkligen helt galet hur mycket fyrverkerier som smälls, även veckorna innan nyår.

Snön har äntligen kommit och Svea är alldeles lyrisk. Hon skuttar som en liten valp igen ute i snön, det är för härligt att se.

Svea tar ett ordentligt skutt efter snö som matte kastar

Mirko älskar också snö

Svea & Mirko med Marie

Här sover vi alla gott efter den långa promenaden.

Vackra Mirko!

Svea ger onda ögat till Mirko som lagt sig i hennes korg.

"Ok då, jag får väl ligga på golvet istället". Mirko verkar nöjd :D

"Åh va grym och farlig jag ser ut", säger Moses.

Sveas favoritsyssla - se om kissens hela huvud får plats i munnen.
Äpplet faller inte långt ifrån trädet :D Svea med Moses på bilden ovan och Sveas pappa Rosso med en annan kisse nedan.

1 kommentar:

Anonym sa...

det var länge sen ni skrev i er blogg!ni måste göra det oftare, är roligt att läsa om vad ni har för er:-)/kram